Przejdź do treści

Aktualności

Treść

Wycieczka do Sandomierza

Dnia 30 października 2024 r., uczniowie klas piątych wzięli udział w wycieczce do Sandomierza, której organizatorami były panie: Bożena Michalak i Renata Salabura.

W opiece nad uczestnikami wspierała je pani dyrektor Anna Turek. Od samego rana dopisywała nam piękna pogoda i doskonałe humory. To niezwykle urokliwe miasto położone nad Wisłą, nazywane kiedyś „Małym Rzymem” ponieważ, podobnie jak stolica Włoch, umiejscowiony jest na siedmiu wzgórzach. Na Starym Rynku, przy kotwicy łączącej niebo z ziemią, przywitała nas sympatyczna Pani przewodniczka. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej. Następnie udaliśmy się na urokliwy spacer po wzgórzu staromiejskim podczas, którego mogliśmy podziwiać zabytkowe kamieniczki, poznaliśmy historię Sandomierskiego zamku, przeszliśmy przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym oraz obok Domu Długosza – obecnie Muzeum Diecezjalnego .Wystawa Świat Ojca Mateusza okazała się dla wszystkich niemałą niespodzianką. Wiernie oddające klimat, najważniejsze miejsca serialu, takie jak kościół, pokój biskupa, plebania czy posterunek policji pozwoliły nam poczuć się jak na planie filmowym. Szczególną atrakcją były naturalnych rozmiarów postacie woskowe głównych aktorów.

Następnie przeszliśmy lessowym Wąwozem Królowej Jadwigi, porośniętym bujną roślinnością o niesamowitym wyglądzie. Zachwyciły nas tam niezwykłe sploty korzeni starych drzew.  Udaliśmy się również do  Bazyliki Katedralnej, pochodzącej z XIV wieku, we wnętrzu której podziwialiśmy piękne gotyckie zdobienia, niezwykłe obrazy, rzeźby i ołtarze.  Kolejnym punktem zwiedzania była Podziemna Trasa Turystyczna. Półtora kilometrowy marsz zespołem dawnych miejskich piwnic i składów, zakończył się pod budynkiem Ratusza. Po wyczerpującym zwiedzaniu był czas na posiłek oraz chwilę relaksu na Sandomierskim rynku. Zachwyceni urokiem tego miasta wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do Łososiny Dolnej.